Zgodnie z szacunkami, ilość użytkowników na Facebooku do końca 2022 roku ma przekroczyć 3 miliardy. Co minutę, 400 nowych użytkowników rejestruje się, aby dołączyć do tej społeczności. Co więcej, odbiorcy tej platformy generują co minutę 4 miliony polubień. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm i marek stawia na kampanię w Facebook Ads. Jest to płatna reklama, która ma na celu uzyskanie lądów i konwersji, a tym samym przyczynienie się do wzrostu zysków. Więcej o samym Facebook Ads znajdziecie tutaj: https://adsright.pl/facebook-ads/, a my teraz przyjrzymy się jak stworzyć efektywną reklamę właśnie za pomocą tego narzędzia.
Kilka wskazówek, jak stworzyć dobrą kampanię w sieci
Tworzenie reklam na Facebook może być nieco skomplikowane, a wynika to z dosyć częstych modyfikacji narzędzi biznesowych. Wymusza to na nas nieustanne dokształcanie się, ponieważ każdy błąd może nas słono kosztować. Warto więc rozważyć współpracę ze specjalistyczną agencją, która zajmie się kampania Facebook Ads za Ciebie. Jeśli jednak wolisz działać samodzielnie, oto kilka porad!
Działaj z poziomu Menedżera reklam
Jest to narzędzie, które pozwala firmom na tworzenie w nieskomplikowany sposób skutecznej kampanii Facebook Ads. Jego największą zaletą jest możliwość skonstruowania treści dla wielu różnych kanałów społecznych jednocześnie (poza Facebookiem masz do dyspozycji Messenger oraz Instagram). Menadżer pozwala na dostosowanie formatu reklamy do rodzaju urządzenia, dostęp do efektów kampanii, duży zakres celów oraz większe możliwości targetowania.
Ustal swoje cele
Rozpoznawalność? Większy ruch? Aktywność? Kontakty? Promocja? Sprzedaż? Wybór celu to fundament skutecznej kampanii. Jest to szczególnie ważny moment, który rzutuje na nasz model rozliczenia kampanii online.
Określ dokładną grupę docelową
Dzięki szerokiemu zakresowi targetowania Facebook Ads pozwala wyświetlać się tym odbiorcom, którzy rzeczywiście będą zainteresowani daną ofertą. Ważne jest jednak określenie lokalizacji, płci, wieku, wykształcenia, zainteresowań oraz dotychczasowej aktywności na platformie. Pamiętaj o ruchu typu HOT i COLD, aby lepiej wykorzystać swój budżet.
Wykorzystaj potencjał niestandardowych grup odbiorców
Mowa tutaj przede wszystkim o strategii remarketingowej. Facebook Ads pozwala na kierowanie reklamami oraz ustawienie własnej listy mailingowej. W tym przypadku zrezygnuj z ruchu COLD, ponieważ odbiorcy nie będą wiedzieć czego dotyczy kampania.
Nie zapomnij o słowach kluczowych
Doskonale wiesz z praktyki SEO i SEM, że im lepsze dopasowanie słów kluczowych, tym większa widoczność w sieci. Wykorzystaj więc potencjał słów ogólnych, fraz typu long-tail, haseł brandowych oraz zapytań. Warto w tym kontekście również nie zapominac o potencjal call to action.
Twórz angażujące grafiki
Konfiguracja ustawień to jedno, drugim aspektem jest przykucie uwagi, a tutaj najlepiej działa obraz. Zadbaj o wysoką jakość wykorzystywanych materiałów, twórz takie formy, które pozwolą się klientom z nimi identyfikować.
Widzisz więc ile kroków należy podjąć, aby reklama Facebook Ads miała szansę stać się interesująca i w perspektywie krótkiego czasu przynosić zyski. Wiedzą jakimi zasobami zarządza ta platforma, wiesz jak wykorzystać jej potencjał do komunikacji z ogromną ilością użytkowników. Zatem do dzieła!