Jeśli masz stronę internetową, to na pewno zależy Ci na tym, by strona ta generowała jakiś ruch. Bo odwiedzana strona, to strona, która przynosi zyski. Tak jest w przypadku stron firmowych, które często są narzędziem do pozyskiwania zleceń i kolejnych klientów. Dlatego pozycjonowanie stron SEO jest częstym zabiegiem, który pomaga podnieść znaczenie i pozycję strony www. Dzięki takim staraniom na witrynie pojawiają się wartościowe teksty. Teksty te są specjalnie zbudowane. Mają określoną długość i zawierają określone elementy. Są nimi słowa i frazy kluczowe, które decydują o tym, czy strona traktowana jest jako warta polecenia, czy nie.
Podobny efekt uzyskuje się, kiedy stosuje się pozycjonowanie stron Google. Dzięki zabiegom pozycjonerskim słabe strony mają szanse na generowanie ruchu. Oczywiście w wielu przypadkach jest tak, że zanim zacznie się pozycjonować, trzeba przyjrzeć się temu, jak strona jest zbudowana i jak funkcjonuje. Może bowiem okazać się, że przed rozpoczęciem pozycjonowania konieczna będzie optymalizacja strony. Dopiero wtedy zaczyna się działania, których celem jest poprawa kondycji witryny. To, ile kosztuje pozycjonowanie, zależy od tego, jakie działania bierze się pod uwagę. Pozycjonowanie stron cennik zależy od tego, kto zajmuje się pozycjonowaniem. Każdy specjalista od pozycjonowania ma swój cennik. Choć spora konkurencja na tym tle przyczynia się do tego, że cenniki pozycjonowania bywają podobne. Koszty pozycjonowania zależą od intensywności podejmowanych działań.