Budowanie obecności w sieci stało się priorytetem każdego współczesnego przedsiębiorcy. Dobra widoczność w Google wspomaga bowiem rozwój biznesu i jest gwarancją doskonałych wyników sprzedażowych. Nic więc dziwnego, że popularność optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i programów do zarządzania sklepami internetowymi stale rośnie. Aby lepiej zrozumieć tę strategię, pod lupę weźmiemy dziś pozycjonowanie WooCommerce.
Czym jest WooCommerce?
Z pewnością nie trzeba przedstawiać programu do zarządzania treścią, jakim jest WordPress. Początkową ideą tego systemu było tworzenie prostych stron internetowych i zarządzanie ich zawartością. W wyniku rozwoju branży sprzedażowej stał się on również narzędziem do konfiguracji witryn e-commerce. Nie byłoby to jednak możliwe bez wtyczki WooCommerce, która zapewnia dostęp do zarządzania asortymentem sklepu i gwarantuje skuteczne pozycjonowanie.
Jakie techniki pozycjonerskie warto wykorzystać?
Aby pozycjonowanie WooCommerce przyniosło satysfakcjonujące wyniki, warto skupić się na kilku podstawowych aspektach tego narzędzia. Oto kilka skutecznych technik, które powinny znaleźć się w każdym planie marketingowym:
- optymalizacja witryny – dokładna analiza zawartości strony internetowej pozwala wykryć ewentualne błędy i wprowadzić korzystne zmiany. Powolny czas ładowania, błędy w kodzie, nieprzyjazne adresy URL i mało przejrzysty układ treści to tylko niektóre z usterek wymagających szczególnej uwagi;
- przyjazność dla urządzeń mobilnych – większość użytkowników korzysta obecnie ze smartfonów. Strategia marketingowa powinna uwzględniać ten aspekt. Dostosowanie funkcjonalności sklepu internetowego do wymiarów nawet najmniejszych ekranów sprawi, że pozycjonowanie WooCommerce przyniesie najlepsze efekty;
- słowa kluczowe – wykorzystanie popularnych fraz to najlepszy sposób na zaprezentowanie oferty grupie docelowych odbiorców. Treść bogata w strategiczne słowa kluczowe korzystnie prezentuje się ponadto w oczach Google, dzięki czemu sklep zajmuje wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie WooCommerce – czy warto?
Trzeba zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepów internetowych to bardzo złożony proces, który wymaga wprowadzenia wielu zaawansowanych technik optymalizacyjnych. Opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii SEO okazuje się więc niezwykle czasochłonnym i wymagającym zajęciem. Niemniej jednak warto zainwestować w ten proces, gdyż pozycjonowanie WooCommerce okazać się może kluczem do sukcesu każdego współczesnego biznesu.